Znów pomożemy inwestorom
– Dzień Otwarty Inżyniera Budownictwa to na pewno nie będzie chwilowa akcja, eksperyment, ale długoterminowa cykliczna inicjatywa budująca prestiż inżyniera budownictwa, dowodząca słuszności uznawania naszej profesji za zawód zaufania publicznego – mówi prof. dr hab. inż. Adam Podhorecki, Koordynator Regionalny II Dnia Otwartego Inżyniera Budownictwa
W całej Polsce jesienią odbędą się bezpłatne konsultacje organizowane przez okręgowe izby inżynierów budownictwa pod hasłem „Dzień Otwarty Inżyniera Budownictwa. Budowa, eksploatacja, remont Twojego obiektu – porozmawiaj z inżynierem budownictwa”. Co to za wydarzenie i gdzie się odbędzie w naszym województwie?
W tym roku Dzień Otwarty Inżyniera Budownictwa odbędzie się w trzech miastach powiatowych naszego regionu Kujaw i Pomorza, tj.:
- w Nakle n. Notecią w dniu 01.10.2022 roku (godz. 10.00÷13.00) w Nakielskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 3;
- w Grudziądzu w dniu 08.10.2022 roku (godz. 10.00÷13.00) w budynku Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości przy pl. Niepodległości 5;
- w Brodnicy w dniu 08.10.2022 roku (godz. 10.00÷13.00) w siedzibie Punktu Konsultacyjnego przy ul. Kościelnej 7.
Wydarzenie to, skierowane głównie do społeczności lokalnej, obejmować będzie problematykę szeroko pojętego budownictwa, tj. tematykę formalno-prawną, zagadnienia konstrukcji i architektury, instalacji elektrycznych, energetycznych i teletechnicznych, instalacji wodno-kanalizacyjnych oraz problematykę OZE (Odnawialnych Źródeł Energii). Zespoły eksperckie składać się będą z różnych aktywnych specjalistów o znacznych umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu. Zmierzamy do tego, aby do Zespołów włączyć m.in. powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego (PINB), przedstawicieli starostw. Dzięki współpracy z urzędami nadzoru budowlanego i administracji architektoniczno-budowlanej zyskamy kompleksowe spojrzenie na zagadnienie przedstawione przez interesanta – będziemy mogli je ocenić nie tylko z perspektywy technicznej, ale też z punktu widzenia praktyki urzędniczej itp.